Leeractiviteiten

Kader

Niet alle spelproblemen kunnen binnen de spelsituatie 4 tegen 4 opgelost worden, waardoor het spelniveau niet verder verbetert. Om betere leerkansen aan te bieden wordt er overgeschakeld naar de partiële grondvormen.

Situatiegebonden problemen en de daaraan gekoppelde leeractiviteiten komen binnen één van de drie partiële grondvormen aan bod.

  • Doelen/Doelen verhinderen
  • Doelkansen creëren/Doelkansen verhinderen
  • Aanval opbouwen/Aanvalsopbouw storen
  •  

Op elk moment kan men vanuit de partiële grondvormen terugkeren naar de grondvorm om te kijken of de kwaliteit van het spel verbeterd is.

Opdracht:

Speel 4 tegen 4. De doelverdediger komt uit het doelgebied en onbdersteunt enkel van daaruit de aanval. De verdedigers spelen een individuele mandekking, zonder doorgeven en overnemen. Dit houdt in dat elke verdediger één aanvaller blijft volgen. De aanvallende ploeg probeert zoveel mogelijk te scoren.

Tijdens het spel worden dezelfde spelregels als in grondvorm 3 toegepast:

Beperkte toegang

U moet een abonnement hebben om de volledige inhoud van deze pagina te kunnen bekijken.